Home » Aktualności » Wycieczka Kraków – Wieliczka

Wycieczka Kraków – Wieliczka

Uczniowie klas piątych oraz kilkoro z VIa wzięło udział w dwudniowej wycieczce do dawnej stolicy Polski i pobliskiej Wieliczki. Plan zwiedzania był napięty, ale wszyscy dzielnie stawili mu czoła i wszystkie zaplanowane miejsca zostały przez nas odwiedzone.  24 maja wyruszyliśmy  ok. godz. 7 w podróż, a pierwszym przystankiem był malowniczy Sandomierz, po którym odbyliśmy przyjemny spacer. Kolejnym miejscem w którym spędziliśmy czas było Sanktuarium Bożego Miłosierdzia w Łagiewnikach, a następnie ruszyliśmy na miejsce noclegu-hotelu Kolna w Krakowie. Po zjedzeniu pysznego obiadu w godzinach wieczornych zwiedziliśmy kopalnię soli w Wieliczce, która to zrobiła na wszystkich wielkie wrażenie.

Drugi dzień naszego podróżowania spędziliśmy w Krakowie odwiedzając Wawel, Katedrę Wawelską, Dzwon Zygmunta, Kryptę Królewską , Kościół Mariacki,  okno papieskie przy ul. Franciszkańskiej 3  oraz tradycyjnie Wawelskiego Smoka.

Czas nieubłagalnie się kończył i udaliśmy się w drogę powrotną. Zmęczeni, ale szczęśliwi pełni wspaniałych wspomnień wróciliśmy do swoich domów.

Opiekę podczas podróżowania pełniły: p. Małgorzata Figiel, p. Ewa Więckowska oraz Aneta Mirosław.